Tańczę Tribal Fusion!

3/06/2016

Jak możecie przeczytać w zakładce "O Mnie", blog ten nie będzie poświęcony jedynie tematyce urodowej. Chciałabym żeby był miejscem w którym mogę się tez podzielić z wami moimi pasjami. Jedną z nich, jest taniec Tribal Fusion, z którym przygodę zaczęłam 3 lata temu od niewinnych warsztatów.
Czym jest Tribal Fusion? 
___________
W dużym skrócie to po prostu połączenie różnych stylów tanecznych. Podstawą jest tu klasyczny taniec brzucha do którego dodajemy mocną postawę zaczerpniętą z flamenco. Znajdują się tu też elementy jazzu i coraz mocniej widać wpływ tańca współczesnego. 
Tribal opiera się głównie na izolacjach poszczególnych części ciała (przykładowo - kiedy ruszamy biodrami, nie ruszamy niczym innym), ale jest to na elastyczny styl, że z izolacji można równie dobrze zrezygnować na rzecz płynnych, wężowych ruchów.  

Po teorii czas na praktykę, która lepiej zobrazuje różnorodność tego stylu
 
 

1. Zoe Jakes 

2. Sherri Wheatley 

Dlaczego właśnie tribal? 
____________
Od kiedy pamiętam zawsze interesowałam się tańcem jako formą ruchu. W  końcu wylądowałam na tańcu brzucha i tak trwałam tam koło 2 lat. Jednakże blichtr, cekiny i neonowe kolory podczas występów nie działały dobrze na moją psychikę więc stwierdziłam że czas szukać czegoś odpowiedniejszego.
Doskonale podsumowała to założycielka mojej obecnej grupy Tribalowej, która opowiadała ostatnio o swojej dawnej przygodzie z tańcem brzucha: 
"Układałyśmy choreografię do cięższej muzyki. Miała być ona mroczna i tajemnicza, żeby widzowie poczuli klimat. W związku z tym, zrobiłam ciemny makijaż i kiedy wyszłam z łazienki umazana na twarzy niczym prosto z kopalni węgla, zobaczyłam resztę dziewczyn. Neonowe kolory sukienek, brokat i cekiny wielkości pięciozłotówek przyklejone do twarzy. Wtedy stwierdziłam, że chyba tu nie pasuję".
Moja przygoda z tańcem brzucha wyglądała dość podobnie, ale wtedy jeszcze nie wiedziałam o istnieniu czegoś takiego jak mistyczny tribal. W końcu jednak przypadkiem trafiłam na warsztaty i totalnie przepadłam.


Wolność
Tribal jest na tyle elastycznym stylem, że da się go zatańczyć do każdej muzyki i w każdym stylu. Możesz przez kilka minut stać się kim chcesz, bez żadnych ograniczeń. 

Stroje 
To już ewidentnie kwestia gustu, ale w mojej opinii stroje tribalowe są zniewalająco piękne i szalenie różnorodne.
Co ciekawe, to co możecie zobaczyć podczas występów w 90% jest jedyne w swoim rodzaju, bo tancerki robią je samodzielnie. Owszem, istnieją sklepy które oferują strój sceniczny, ale większość rzeczy robiona jest samodzielnie lub na zamówienie.
Żeby "skonstruować" taki strój potrzebny jest na prawdę ogrom pracy....i całkiem sporo czasu spędzonego na buszowaniu w ciuchbudach, gdzie można dorwać prawdziwe perełki. Lokalnie niestety szanse na sklep z akcesoriami do tribalu spadają drastycznie do 0 im dalej jesteście od Warszawy. 

Kobiecość 
Subtelny, kuszący i kobiecy - tak mogłabym w jednym zdaniu opisać ten styl. Paradoksalnie jest on też tańczony przez mężczyzn, ale dla mnie to pomyłka, przepraszam ;) 

Co ja w tym wszystkim robię?
___________
 Razem ze szczecińską grupą taneczną Medeina jeździmy sobie po Polsce i występujemy z różnorodnymi choreografiami. W obecnym składzie zadebiutowałyśmy w maju podczas Festiwalu Cysterskiego w Moryniu, odmrażając sobie prawie kuperki. Serio, maj i gołe brzuchy to dość brutalne połączenie.
Poza choreografiami grupowymi rozwijam się tez samodzielnie, układając solowe układy. 
Na chwilę obecną mogę pochwalić się tylko jednym solo, ale obiecuję że za niedługo będzie tego więcej :)
Fascynuje mnie tematyka nordycka, mam świra na punkcie wikingów i ich mitologii, więc dążyłam do czegoś w podobnym klimacie. Pierwszy samodzielny układ stworzyłam do muzyki Fever Ray - If I had a heart. Tak, to ta co leci na początku Wikingów ;) 
Sam Tribal jest fajny, ale z ogniem robi się jeszcze lepszy.

Kilka dni temu dowiedziałam się, że będziemy występować oficjalnie na Pyrkonie!
Dlatego też zapraszam Was wszystkich serdecznie na pokaz "Voodoo Show" który odbędzie się w sobotę o 21:00 :)


*** 
A Wy jakie macie hobby? ;)

Polecane

27 komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe hobby : )
    masz piękną figurę i wyglądasz podczas tańca bardzo zmysłowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite hobby, pierwszy raz o tym słyszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to najpopularniejszy rodzaj tańca, to fakt :D

      Usuń
  4. Podziwiam a zarazem zazdroszczę ludzią, którzy tańczą. Jest to niesamowite i wspaniałe hobby, można dzielić się nim ze wszystkimi a także pokazywać swój talent i robić to co się kocha najbardziej.
    Pozdrawiam !

    https://czaswobiektywie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podziwiasz tancerzy to czemu sama nie zaczniesz tańczyć? :)

      Usuń
  5. Podziwiam! Ja z tańcem mam niewiele wspólnego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musisz mieć prawdziwy talent ;* Jejku nigdy wcześniej nie słyszałam o tym tańcu :D Wspaniałe hobby! :D Mieć hobby to frajda, a takie hobby to chyba wielka. :D
    http://crazylicja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tańczyłam już taniec brzucha, ale był dla mnie za mało dynamiczny i też przeszkadzała mi jego cygańsko-arabska, kolorowa i błyszcząca estetyka.
    Estetyka tribalowa pasuje mi o wiele bardziej, ale widzę, że te układy nie są dużo bardziej dynamiczne. Za to stroje i klimat = <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tribal jest dużo spokojniejszy od tańca brzucha. Za to jeśli szukasz czegoś dynamicznego w tribalowej estetyce to polecam ATS :D

      Usuń
  8. Ojej, jakie to fajne :D dla mnie taniec w ogóle był zawsze zbyt sukienkowo - różowo - słodki i jakoś nigdy mi się nie podobał. Ale te stroje! Włosy! Makijaż! Wikingowie! Piękne to jest, wyglądasz pięknie i groźnie (to jest pozytywne określenie!) na tych zdjęciach.
    Aż żałuję, że mam dwie lewe nogi :) Ale jeśli chodzi o hobby, to ja z kolei w sztukach walki siedzę od lat. Liczy się, prawda? :)
    Ly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Właśnie za to uwielbiam Tribal, że jest taki groźny ale i piękny jednocześnie :3
      Pewnie że się liczy!

      Usuń
  9. Jestem pod ogromnym wrażeniem twojej pasji i wizerunku scenicznego, który wykreowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tribal. Liznęłam kiedyś klasycznego belly a teraz robię kombinejszyn :D Chyba najbardziej podoba mi się styl Edenii Archulety.
    Teraz będę Was śledzić ogniowłosne pięknośći :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znałam jej wcześniej, ale z tego co oglądam to jest super! Dzięki :)

      Usuń
    2. Edenia jest świetna, z tego co pamiętam to wychodziła o HH i popingu (już niestety jej starych filmów nie ma).

      Popatrzyłam sobie Wasze 2 filmiki na YT (szkoda, że tak mało :() i jest fajnie ;)
      Wyglądacie świetnie, super stroje, fajna izolacja. Jakoś nigdy nie śledziłam sceny w PL i znam tylko parę tancerek, czas patrzać co się u nas dzieje :D

      Spytał kiedyś mój luby
      - jak się nazywają te tancerki, które mają te takie fajne brzuszki
      - Jakie te brzuszki?
      - No takie, takie... mięciutkie... jak TWÓJ :D



      Usuń
    3. Widać u niej ten popping bardzo, świetnie to wygląda!

      Na yt jest nas mało, tutaj masz jeszcze linki do układów naszej głównodowodzącej Asi :)
      https://www.youtube.com/watch?v=H3efc45ntcE
      https://www.youtube.com/watch?v=dEX7rDZ9Bj0
      https://www.youtube.com/watch?v=TM0P6WMikkY

      Hahahahah, tak mięciutkie brzuszki wygrywają :D

      Usuń
    4. Ehhh aż szkoda, że tak mało :( (Po cichu mam nadzieję, że uda się Wam coś schwycić kamerką :P)

      W każdym razie życzę dobrej publiki i mam nadzieję, że tribal u nas będzie się rozwijać (co ja bym dała za kursy u siebie w ogóle jakiekolwiek... albo choć grupę zainteresowanych).

      Usuń
    5. Za kilka dni wrzucę post z kolejnym filmikiem :)

      Jeśli nie masz nic lokalnie to polecam tą stronkę: http://daturaonline.com/
      Możesz tu założyć konto (niestety płatne) i uczyć się od najlepszych :)

      Usuń
  11. Dzisiaj poznałam Twój blog i tribal fusion dzięki Tobie - i być może już wiesz, a być może nie - 13 listopada w Łodzi gra Wardruna. Ja już bilety mam :D pozdrawiam, Daag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yaaaaay, udało mi się kogoś uświadomić <3

      Co do koncertu - właśnie się dowiedziałam dzięki Tobie, dzięki! Nie wiem co prawda czy dam radę, bo Łódź to jednak trochę daleko od Szczecina. Z chęcią usłyszałbym ich na żywo, zwłaszcza że tańczyłyśmy do ich muzyki :3

      Usuń
    2. Uświadomić kogoś w 42 wiośnie życia, dodam :D
      Ja z Katowic do Łodzi mam bliżej, ale też lekko nie jest, tym bardziej że to niedziela.
      Nie będziecie występować gdzieś na Śląsku? Przyszłabym popatrzeć ;)
      Daag

      Usuń
    3. Szaleństwo normalnie :D
      Przez najbliższe 2 miesiące planujemy tylko zachodniopomorskie, raczej wątpię żebyśmy na Śląsk jechały :)
      Niedziela czy nie i tak bym pojechała, ale zobaczę jeszcze czy się uda bo to jednak dość daleko :>

      Usuń

_________________________
Dziękuję za Wasze komentarze, bo motywują mnie do dalszej pracy nad rozwojem bloga :)
Jeśli macie jakieś pytania lub sugestie - piszcie śmiało!